Za okny vlaku teprve svítá, ale i tak už je pořádné teplo. Snad podesáté se dívám na hodinky a v duchu počítám vzdálenost do Prahy. Čekal jsem tak dlouho a teď, když to mají být už jen hodiny místo dnů, jsem stále netrpělivější.

Už za chvíli, za pár hodin, budeme s bráchou v Mnichově, v Allianz Areně, sledovat zápasy čtyř týmů, které patří mezi evropskou elitu.

Cesta do Mnichova

Celou cestu vlakem a na nádraží v Praze potkáváme dresy, hlavně Bayernu a Liverpoolu. Nahoře před Fantovou kavárnou, tedy přesněji ještě přes magistrálou, už se houfují fanoušci před cedulí „Sportsen“ a delegáti je rozdělují do autobusů. Každý měl už včera v emailu číslo autobusu i sedačky, ne každý to stihl přečíst, zdá se.

Z Prahy směr Plzeň vyrážíme podle časového plánu. Venku už nemilosrdně peče sluníčko, ale klimatizace v autobusu zatím svůj souboj s vedrem vyhrává. Do Plzně je to jenom skok, přibereme pár dalších fandů a čtyři autobusy jsou plné. Delegát nám v autobuse zatím rozdává materiály k cestě – vstupenky na stadion, cestovní pojištění, pár základních informací, co dělat v Mnichově před zápasem a jak po městě cestovat. A taky vychlazenou vodu a sladký croissant. Každý dostal ke vstupence také poukázky na dvě piva. Ta už se nám chladí.

Na Rozvadově, nikoliv naposledy, zaskočíme obsluhu pumpy a přilehlého fastfoodu. Čtyři autobusy fandů vykonávají neplánovaný zátěžový test servisu, ale přestávku máme dost dlouhou na to, aby se dostalo opravdu na všechny. Už teď je jasné, že předpověď nelhala a opravdu nás čeká jeden z nejteplejších dnů za poslední roky. Takže vychlazené pivko po nástupu do autobusu je jasná volba.

Z Rozvadova po dálnici cesta rychle ubíhá. Že se blížíme do Mnichova, je snadné poznat – dálnice vede napříč příletovou trasou na mnichovské letiště. Ve chvíli, kdy mám nad hlavou dvě přistávající letadla, začínám vyhlížet stadion.

Před zápasem

Někdo je možná na první pohled zklamaný, ale já už vím, že Allianz Arena klame tělem. Až z blízka je poznat, jak veliký stadion to je a jak chytře je umístěný do svého okolí.

Parkujeme na místě pro autobusy přímo vedle stadionu. Jsme tu brzo, místa je ještě dost, ale do večera bude parkoviště zaplněné do posledního místečka. Delegát vydává pokyny – autobus bude otevřený ještě před prvním zápasem, po druhém zápase odjíždíme do 30 minut. Radí nám, kam pro suvenýry, co si prohlédnout ve městě, co si vzít a nevzít na stadion. Jsem tu podruhé, takže něco už vím, stejně ale radši poslouchám, jestli se něco nezměnilo.

Kolem stadionu se zatím pohybuje jen málo fandů, odpoledne to bude jiný hukot. Využíváme příležitosti a nabíjíme si ArenaCard na 20 Euro. Na stadionu nezaplatíte jídlo a pití jinak než touhle kartou. Pořídit si ji můžete i přímo na stadionu, pokud máte chuť stát v nekonečné frontě. Lepší je si ji koupit předem, nabít ji tak na 10€ na osobu (to vyjde na jídlo a jeden nápoj) a potom ji případně dobít. Dobití je na stadionu snadné, pohybují se tam stewardi označení balónky a obratem vám umožní kartu dobít. A po zápase můžete u některé z dostupných pokladen vyzvednout zůstatek na kartě.

Ceny občerstvení v Allianz Aréně

• Brattwurst, pizza, hranolky: cca 4,50 – 5€
  • Currywurst, hranolky: 6,10€
  • Pivo, Coca-cola, Fanta, limonády: 4,10 – 4,50€
  • Voda: cca 3€ (na Audi Cupu byla akce 1+1 zdarma)

BMW WeltAudiCup2017_semifinale_IMG_0057

Slunce rozpaluje okolí stadionu a my míříme do města. U automatů na jízdenky je plno, ale fronta rychle odsýpá. Je nás teď ve skupince devět, kupujeme si tedy dvě skupinové celodenní jízdenky a míříme k Olympijskému centru. Hned u metra se tam nachází muzeum BMW a my s ohledem na čas volíme jeho část BMW Welt.

Vstup je volný, celý prostor je klimatizován. V horkém dni je to ideální místo, kde trávit čas. Procházíme se kolem aut a motorek, občas uděláme nějakou fotku. Většinu aut si můžete dopodrobna prohlédnout a sednout si do nich.

Hodina a půl rychle utekla a vracíme se ke stadionu. Je poznat, že se blíží čas prvního zápasu a je dobře, že jsme si nechali časovou rezervu – podaří se nám nastoupit až do třetí soupravy metra.

Allianz arena AudiCup2017_semifinale_IMG_0089

Z metra se valí dav fanoušků, metro přijíždí jen v několikaminutových intervalech. Angličani jsou slyšet vždycky a všude, začínají zpívat. Domácí chtějí být taky slyšet, těch pár fanoušků Aletica a Neapole nemá šanci se prosadit.

Před Allianz Arenou si dáváme pivo – na stadionu mají pouze nealko, ale před stadionem má stánky Paulaner. Na nějaký místní ležák nemáme náladu a tak volíme pšeničný Weißbier. Výborná volba, jak se ukázalo. Váháme, zda si dát něco k jídlu, ale nakonec se rozhodujeme pro návštěvu obchodu se suvenýry.

Rychle procházíme kontrolou u vchodu a míříme do FCB Megastore. Tisíc čtverečných metrů narvaných suvenýry Bayernu, to je fanouškův sen. Je libo dres, šálu, čepici, deštník, vlaječku? Nebo snad jen náramek a magnetku? Hmm, a co misku pro psa nebo obojek v barvách Bayernu? Tady koupíte opravdu všechno. Brácha kupuje domů dětem pár drobností, já už mám doma různých fotbalových suvenýrů až moc, tak radši přivírám oči a mažu ven.

Obcházíme stadion a kocháme se. Allianz Arena a její organizace je reklamou na německou pečlivost a důmyslnost. V pravidelných rozestupech fanshopy, občerstvení, toalety. Obejdeme stadion a jdeme konečně na to hlavní – ne, ne brattwurst, ale přece fotbal.

Atletico Madrid – SSC Neapol AudiCup2017_semifinale_IMG_0135

Neapol se prezentuje sympatickým fotbalem, v první půli svojí aktivitou vybojovali penaltu, ale Milik ji zahodil. Až na začátku druhého poločasu jde Neapol do vedení brankou Callejona. Oba týmy ve druhém poločase střídají, Atletico šestkrát, Neapol dokonce desetkrát. Atletico se tlačí za vyrovnáním, v sedmdesáté druhé skóruje Torres a zbytek zápasu už je hodně nervózní. Vieeto v 81. minutě strhává vedení na stranu Madridu a na hřišti to jiskří. Madridský stoper stihne během šesti minut dvě žluté a jde ze hřiště, ale krátká přesilovka už neapolským nepomůže a zápas končí 2:1 pro Atletico.

Bayern München – LiverpoolAudiCup2017_semifinale_IMG_0292

Před zápasem domácích stihneme konečně ten brattwurst, stadion se naplňuje na konečných více 57 000 diváků a konečně se trochu ochlazuje. Zápas začíná dokonce s přeháňkou. Ta jakoby zchladila hlavně domácí.

Už v sedmé minutě využívá Mané výborně zahranou brejkovou situaci. Navíc se domácím zraní Thiago a na hřiště musel nastoupit Renato Sanches. Mladý Portugalec je pak smutným hrdinou zbytku utkání. Tolik ztracených míčů, přihrávek do nikam. Liverpool hraje sebejistě a ještě v prvním poločase přidává další gól. Čekal jsem, že Bayern zapne v druhém poločase na vyšší obrátky, ale to se jim nějak nezdařilo a Sturridge přidává v závěru třetí branku.

Po zápase AudiCup2017_semifinale_IMG_0345

Po zápase míříme k autobusu, fanoušků je kolem spousta, ale nikde se netlačíme a nemusíme spěchat. V autobuse si dáme připravenou vychlazenou vodu a pivo a pomalu usínáme. Jen na Rozvadově se trochu protáhneme a pak už hurá na Prahu. Celou cestu zpět jsem vlastně prospal, ale zážitky vstřebávám ještě dnes.

Děkuji výbornému delegátovi Radkovi za jeho péči a vstřícnost a celému týmu Sportsen přeji ještě hodně tak spokojených klientů jako jsem právě teď já.